Eind mei 2021 had ik problemen met tv (3/4 van de kanalen werkte niet meer) en heb ik afspraak gemaakt met een Telenet technieker. Toen die op dinsdag 25 mei aanbelde, wou hij niet binnenkomen omdat ik geen mondmasker droeg. Ik zei ‘ik heb medisch probleem en heb een uitzondering via de longarts dus ga ik die sowieso niet opzetten maar ik wil wel 5 meter afstand houden zodat jij uw werk kan doen.’

‘Nee’, zei hij, ‘u moet een mondmasker opzetten of ik ben weg.’ Na 2min op de trap te zitten en iets in zijn laptop in te tikken was ie weer weg.

Na een klachtentelefoontje had ik de klachtendienst aan de lijn…. Die persoon wist me te vertellen dat de Telenet techniekers niet verplicht zijn om een ruimte te betreden bij iemand die geen mondmasker droeg…. Ik stond perplex en zei tegen die man ‘dan zijn er maar 2 opties: ofwel zoek jij uit of er wel iemand bereid is bij mij langs te komen tussen al jullie techniekers ofwel zet je mijn contract onmiddellijk stop want als Telenet een bedrijf is dat achter discriminatie en apartheid staat wens ik daar geen enkele euro meer aan te geven.’

Ze vonden geen enkele technieker die bereid was langs te komen dus zette ik mijn contract onmiddellijk stop. Volgens de verzekeringsmaatschappij mogen de Telenet techniekers niet in dezelfde ruimte komen met een klant die geen mondmasker draagt.

Aangezien Telenet hun toestellen niet wou komen ophalen, ben ik vorige week naar een Telenet winkel geweest in om al hun toestellen af te geven. De medewerker wou die toestellen niet registreren en ik had ook geen zin om daar langer dan 1 minuut te zijn. Ik wees hem erop dat ik alles had gefilmd en dat ik een getuige bij me had en dus bewijzen had dat hij het document en toestellen in ontvangst nam en ben vertrokken. Enkele dagen later kreeg ik al mail om het Telenetcenter waar ik de toestellen inleverde te beoordelen dus vermoed ik dat ze alsnog geregistreerd werden.

Maar…. ik kreeg ondertussen een eindfactuur…..waar ik 110 euro zou moeten betalen omdat ik de toestellen niet had binnengebracht + 85 euro voor het bezoek van de technieker met 15min werk….. Er is nooit een werk uitgevoerd geweest en die technieker heeft enkel 2min op trap gezet en was weer weg want hij wou niet binnenkomen omdat ik geen mondmasker droeg. Ik heb ondertussen gebeld met Telenet…..die 110 euro gaan ze aftrekken voor de binnen gebrachte toestellen maar die 85 euro  wilden ze niet laten vallen…. Toen werd ik enorm boos aan de telefoon en na 10min ging ze ook die 85 euro aftrekken.

Maar ik zit met deze ervaring zwaar in mijn maag. Het is een grote vorm van discriminatie en echt niet ok !!!

 

Philip